niedziela, 31 stycznia 2016

Rozgrzewająca cieciorka z kiełbasą i ryżem

Dawno mnie nie było, ale nie dlatego, że straciłam zapał i odstawiłam mój wolnowar do szafy, tylko po prostu wyjechaliśmy z dziećmi w góry na ferie:) Wybawiliśmy się na śniegu, a teraz czas wrócić do codzienności:)
Ponieważ zima jeszcze w pełni, postanowiłam wypróbować przepis na fasolę z kiełbasą i ryżem inspirowaną kuchnią z Louisjany. Tzn. miała być fasola, ale od jakiegoś czasu chodziła za mną ciecierzyca i postanowiłam użyć jej zamiast fasoli:)


Ocena:
Danie coś na wzór fasolki po bretońsku tylko, dzięki dodaniu selera naciowego i zielonej papryki, takie ostrzejsze, bardziej wyraziste w smaku. Dzięki długiemu gotowaniu seler i papryka właściwie stały się częścią sosu. Bardzo pożywne i rozgrzewające. Jednak, chyba następnym razem spróbuję wersji z fasolą (może dlatego, że uwielbiam ją pod każdą postacią). Ogólnie, polecam spróbujcie i oceńcie sami.
Składniki (4 osoby):
400 gram ciecierzycy (fasoli)
0,5 kg kiełbasy (może być śląska)
2 selery naciowe
1 zielona papryka
2 średnie cebule
4 łyżeczki przecieru pomidorowego
pół łyżeczki tymianku
2 listki laurowe
sól/pieprz do smaku
łyżka smalcu
2 torebki ryżu
Cieciorkę (fasolę) zalej na noc wodą, żeby napęczniała.
Seler, paprykę i cebulę pokrój w drobną kostkę i chwilę podsmaż najlepiej na smalcu na patelni.
Kiełbasę pokrój w talarki.
Odcedzoną cieiciorkę, kiełbasę i warzywa przełóż do wolnowaru, dodaj szklankę wody, przecier i przyprawy. Wymieszaj.
Gotuj na High 8/9 godzin.
Na chwilę przed podaniem wyjmij ok szklanki ciecierzycy/fasoli i rozgnieć widelcem albo rozdrobnij w blenderze, a następnie dodaj do potrawy i zamieszaj. To powinno zagęścić w naturalny sposób sos.
W międzyczasie ugotuj ryż, według przepisu na opakowaniu.
Gotowe danie podawaj z ugotowanym ryżem.
Uwagi:
Podobno nie trzeba moczyć fasoli/ciecierzycy przed gotowaniem w wolnowarze, ale ja namoczyłam i wyszła idealna po tak długim gotowaniu. Dlatego radziłabym jednak, żeby to zrobić.
Jeśli sos nadal będzie za rzadki proponuję zagęścić zasmażką. Przepis znajdziecie na dole przepisu tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz