niedziela, 20 marca 2016

Wolnowarowy Ryż na Mleku z Cynamonem


Potrawa mojego i pewnie waszego dzieciństwa, pyszna i prosta. Od razu się do czegoś przyznam;) W przepisach, które znalazłam było napisane "gotować 3-4 godziny na low" i bardzo chciałam się tego trzymać, ale wstawiłam ryż ok 13.30 - miał być na podwieczorek dla dzieci, a ok. 15 wychodziliśmy na spacer. Zajrzałam do gara, a tam nic jakby się nie dzieję, myślę sobie, że przestawię na High i jak wrócimy będzie idealny.... no i to był mój błąd. Jak otworzyłam wolnowar po powrocie, ścianki były przypalone a ryż prawie wyschnięty. Poratowałam się wlaniem dodatkowego mleka i całe szczęście udało się:)) No więc, drodzy czytelnicy, zachęcam do trzymania się czasu gotowania, jeśli chcecie uniknąć takiej niespodzianki:)

Ocena:

Pomimo chwili grozy, ryż wyszedł przepyszny! Bardzo aromatyczny, smaki idealnie się przeniknęły. Wszyscy zajadali - nawet mój M., który raczej stroni od mlecznych potraw (trauma z przedszkola z dzieciństwa). Polecam:))

Składniki (ok. 6 porcji):

2 torebki  (1 szklanka) ryżu (najlepiej białego)

3 szklanki mleka min. 2%

1/3 szklanki cukru

2 łyżeczki cukru waniliowego 

1/2 łyżeczki cynamonu

2 łyżki masła

Przygotowanie:

Dno i ścianki wolnowara wysmaruj masłem.

Ryż wysyp z torebek, wsyp do garnka. Dodaj pozostałe składniki: mleko, cukier, cukier waniliowy, cynamon

Na koniec podziel na kawałki masło i dodaj na wierzch.



Lekko przemieszaj.

Gotuj:
ok. 4 h na Low
albo
ok. 1,5 h na High

Smacznego:)

Uwaga:

Przypali wam się wolnowar? Nalejcie tyle wody, żeby zakryło przypalenie i włączcie garnek na high. Jak się nagrzeje, przypalenie łatwo zejdzie:)

5 komentarzy:

  1. Ta uwaga o prsypaleniu to chyba jakieś przekleństwo ;) ale tak to jest jak włączy się wieczorem i usnie w międzyczasie ;) właśnie zalałam garnek woda i włączyłam na high. Ryż wyszedł pyszny, mimo tego że od spodu mocno przywarł... Nie jest suchy ani ciapkowaty ;) skorzystam napewno jeszcze z tego przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie , to nie przekleństwo :) z mojego doświadczenia z wolnowarem wynika, że dania bardziej gęste ( ryż owsianka ciasta) mogą się przypalic, i trzeba ich bardziej pilnować. W przeciwieństwie do zup, sosów które się nie przypalaja.
      Ale patent z wygotowaniem garnka z wodą zawsze działa :)
      I cieszę się, że ryż się udał i smakował! :) pozdrawiam

      Usuń
  2. Tez robie ten ryz, i na cieplo jest super. Ale potem ryz wchlania doslownie caly plyn i jest bardzo gesty. Macie na to jakis sposob?

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis wydaje się bardzo ciekawy, dlatego na pewno go sprawdzę. Ryż świetnie nadaje się do diety i dla osób, które lubią się zdrowo odżywiać. Prowadzisz świetny blog i oby więcej takich wpisów, powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój ryż z dzieciństwa zawsze był z tarkowsnym jabłkiem, czy myślicie że tu też by to przeszło? Jabłko dodać na końcu gotowania czy od razu na początku?

    OdpowiedzUsuń