środa, 20 kwietnia 2016

Wolnowarowy Schab w Sosie Własnym


Klasyk :) Szczerze to już robiłam ze 3 razy w wolnowarze i nie miałam zamiaru dodawać na bloga. Stwierdziłam, że to danie zbyt oczywiste, takie trochę stołówkowe. Co sprawiło, że zmieniłam zdanie?
Otóż, za każdym razem ten schab znikał z talerzy moich małych pociech szybciej niż się pojawił, a raz nawet zażyczyli sobie go dodatkowo na kolację. Tak, więc potwierdza się zasada, że najlepiej w żywieniu dzieci sprawdzają się stare, dobre klasyki:)


Z tego też powodu postanowiłam podzielić się z Wami tym przepisem i mam nadzieję, że u Was też zrobi taką furorę:)

Składniki:

4-6  kawałków schabu bez kości

1 cebula

2 ząbki czosnku

2 listki laurowe

2 ziela angielskie

1/2 łyżeczki majeranku

2-3 łyżki mąki

1/4 (50 g.) kostki masła

sól/pieprz do smaku


 Przygotowanie:

Umyte i osuszone papierowymi ręcznikami schabowe oprósz solą, pieprzem i  obsmaż na patelni z obu stron (im bardziej zrumienione tym ciemniejszy i bardziej aromatyczny sos - ale uwaga nie przypal!). Przełóż do wolnawaru.

Cebule i czosnek pokrojone w kostkę zeszklij na patelni. Dodaj do mięsa.

Zalej wodą tak, żeby dobrze przykrywała mięso (tak. ok 2 cm. nad mięsem). Jeśli chcesz dużo sosu możesz dodać więcej wody.

Dodaj liście laurowe, ziela angielskie, majeranek.


Duś na HIGH o 6 godz. (możesz nawet dusić do 9 godz.)

Na ok. 15 min. przed podaniem przygotuj zasmażkę. 

Roztop na patelni masło, dodaj 2 łyżeczki mąki i chwilę przesmaż. Zdejmij z kuchenki, dodaj ok. 1/4 szklanki wody (albo przestudzonego lekko sosu) wymieszaj i wlej do pozostałych składników w garnku. Dobrze wymieszaj. 

Przed podaniem spróbuj, jeśli będzie taka potrzeba dosól, dopieprz.

Podawaj z ulubionymi dodatkami:)


28 komentarzy:

  1. Super! Na pewno spróbuję! SUPER BLOG!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyszło super! Mięso mięciutkie, sos bardzo mięsny. Polecam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że smakowało i zachęcam do wypróbowania innych moich przepisów:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę spróbować... dla mnie wcale to nie taki oczywisty przepis :) a może mój niejadek by się skusił

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje niejadki zajadają:) a to danie bardzo często gości u nas na stole, więc polecam:)))

      Usuń
  6. Czy wstępne podsmażanie jest konieczne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest konieczne, ale sos wychodzi o niebo lepszy i ma ładny kolor. Jednak bez podsmażenia też wyjdzie:)

      Usuń
    2. Nie jest konieczne, ale sos wychodzi o niebo lepszy i ma ładny kolor. Jednak bez podsmażenia też wyjdzie:)

      Usuń
  7. Popełniłem dzisiaj schabik w/g przepisu, super, dziękuje, wyszedł idealnie!Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  8. jak to się dzieje, że sos u mnie wyszedł zupełnie bez smaku, a u Pani taki gęsty i ciemny?

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepyszny! Wyszedł ostatnio niesamowity! Chociaż trochę przesadziłam z pieprzem :3 a baza do sosu wyszła mi bardzo, BARDZO skoncentrowana... Niemniej właśnie piecze się mięsko na kolejną porcję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. za kilka godzin i u mnie będzie gotowy. Wolnowar już gotuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzisiaj robiłam pierwszy raz i nie ostatni, wyszedł pycha. Posprzątałam, zrobiłam zakupy a wolnowar gotował i polecam bo smaczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Danie proste i chyba idealne jak na pierwszy raz. Wczoraj w moim domu zawitał wolnowar, dzis planuje go wypróbować. Schab na jutro na obiad!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzień dobry! Zrobiłam dziś schab wg Pani przepisu, i wyszedł taki sobie, niestety nie mięciutki. Czy to wina zbyt dużej ilości wody? Moja misa ma 3,5 l, więc plastry schabu nakładały się, żeby były zakryte to wlałam ok. 3 szklanek wody. Sos był mięsny, ale średnio skoncentrowany. Czy za dużo dałam tej wody?

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie gotuję, czy można do tego schabu wrzucić na np 1,5h brukselke6zebym nie musiała gotować jej do obiadku w osobnym garnku?

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłam, siła tkwi w prostocie. Dzieci wylizywały talerze. Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś czytałam że do wolnowaru bardziej nadają się mniej szlachetne mięsa takie poprzerastane i dlatego nie robiłam wsw nim schabu. Teraz jednak wypróbuję tylko dorzucę pieczarek. Najchętniej wolnowarze nocą 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od kiedy schab to jest mieso "szlachetne"?

      Usuń
  17. Nie wiem czy te komentarze się kupuje gdzieś ale przepis kompletnie nieprecyzyjny i nie wychodzi żaden sos tylko woda. Mięso ok w smaku smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy mozna uzyc schab z koscia?

    OdpowiedzUsuń
  19. czy to mieso ma byc troche suche?

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy napewno nie przez 9godzin na Low?

    OdpowiedzUsuń
  21. Suche wyszlo. Mi sie wydaje ze to powinno byc 5h na low a nie na high....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a przepraszam za komentarz, kupilismy szynke zamiast schabu...

      Usuń