środa, 6 stycznia 2016

Makaron w sosie pomidorowo-śmietanowym z kurczakiem



Dzisiaj na odmianę danie z makaronem. Wybrałam w miarę łatwy przepis z niewielką ilością składników, bo właśnie takie lubię:)

Ten przepis wymaga przemieszania co jakiś czas, więc jest dobry na leniwy dzień wolny. Ja dzisiaj wszystko wstawiłam, poszliśmy poszaleć na śniegu i jak wróciliśmy po ok. 2 godzinach, to przemieszałam i było ok:)



Ocena:

Ogólnie, sos wyszedł całkiem niezły, delikatny. Kurczak fajnie przeszedł wszystkimi smakami. Jednak, następnym razem dodam trochę świeżej czerwonej papryki, sądzę, że jej smak fajnie by się skomponował z resztą składników.
Na pewno jeszcze ugotuję to danie dla mojej gromadki:) 

Składniki (porcja dla 4-5 osób):

2 piersi z kurczaka

1 opakowanie makaronu rurki

1 puszka pomidorów krojonych

ok. 250 gram słodkiej śmietany

2 łyżki stołowe kremowego serka

pół łyżeczki słodkiej papryki

zioła do smaku (oregano, bazylia)

pół łyżeczki soli

pieprz do smaku (można zastąpić papryką chilli)

żółty ser do posypania (tyle ile lubicie)

Przygotowanie:

W osobnym naczyniu wymieszaj pomidory, śmietanę, serek, przyprawy.

Włóż piersi z kurczaka do wolnowara, zalej sosem.

Włącz wolnowar na High i gotuj przez 4-6 godz. od czasu do czasu mieszając.

Po upływie czasu gotowania, wyjmij kurczaka i rozerwij na kawałki używając do tego dwóch widelców. Tak, jak w przepisie na quesadillas.

Włóż kurczaka do sosu, dodaj ugotowany al dente makaron i wymieszaj.

Gotuj jeszcze ok. 10 min. na Hig.

Podawaj posypane ulubinym żółtym serem.

Gotowe:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz