czwartek, 7 stycznia 2016

Wolnowarowa Owsianka z Owocami


Powrót do szkoły po przerwie świątecznej i czas na odżywcze śniadanie. 
Moje dzieci uwielbiają owsiankę, z czego bardzo się cieszę, ale jej przygotowanie rano zabiera chwilę... dlatego opcja, że wszystko mam już rano gotowe, wystarczy przestudzić, bardzo mi odpowiada:)
My robimy owsiankę z wodą, ta wersja posypana jest borówkami, ale często daję po prostu trochę dżemu albo konfitury (np. z truskawek, czarnych porzeczek albo jagód) na wierzch i też jest pycha. Można też jeść bez żadnych dodatków. Jak, kto lubi i co ma pod ręką:)

W większości przepisów na wolnowar, podają proporcje płatków owsianych do wody 1 do 4 i tak też zrobiłam i było ok:)


Zazwyczaj rozmrażam jedzenie w mikrofalówce, bo tak jest szybko i wygodnie. W przypadku owoców ma to też tę zaletę, że owoce nie tracą swojego kształtu i wyglądają prawie jak świeże. Słyszałam, że taki sam efekt można uzyskać wkładając zamrożone do lodówki i dając im czas na rozmrożenie w niższej temperaturze, Ja tego sposobu nigdy nie stosowałam, ale podobno działa:)

Ocena:

Pyszna owsianka, płatki wyszły miękkie, ale nierozgotowane. Jeśli chcecie wstać rano i nie martwić się o śniadanie, to jak najbardziej polecam ten przepis:)

Składniki:

1 szklanka płatków owsianych górskich

4 szklanki wody

2 łyżeczki cukru

1 jabłko

cynamon do smaku

ekstrakt z wanilii (opcja)

suszona żurawina/rodzynki (opcja)

Przygotowanie:

Do wolnowaru wsyp płatki owsiane górskie, wodę, cukier, starte na tarce jabłko, cynamon i wszystko wymieszaj.

Gotuj na Low 6-8 godzin.

Uwagi:

Pamiętaj o proporcji płatków do wody 1/4
Jeżeli dodasz słodkie dodatki (rodzynki, żurawina, dżem itp.), użyj mniej cukru.
Wybierz płatki owsiane górskie, owsianka będzie miała lepszą konsystencję.

Smacznego:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz