niedziela, 3 stycznia 2016

Żeberka w kapuście :)


Dzisiaj obiecany pierwszy przepis i moje pierwsze gotowanie.... 
Ze względu na panujące mrozy, postanowiłam zrobić coś rozgrzewającego, co po zjedzeniu daje uczucie miłego wewnętrznego ciepła i radości ze wspólnego biesiadowania.

Szczerze, miałam lekką tremę i do końca nie wierzyłam, że można faktycznie wrzucić wszystko do wolnowara, zostawić na kilka godzin i potem po prostu skonsumować. Początkowo bardzo korciło mnie, żeby trochę przemieszać pogrzebać, ale wybraliśmy się z dzieciarnią na basen i nie miałam okazji... 



....tak tak dużą zaletą wolnowara jest to, że można włączyć i wyjść, a on sam gotuje, a po powrocie danie jest gotowe. 
Drugą moją wątpliwość budziło dodanie od razu ziemniaków, byłam przekonana, że wyjdą rozgotowane i zostanie z nich mamałyga po tak długim duszeniu. Nic z tego były ugotowane idealnie (nie za miękkie, nie za twarde), mięso wyszło soczyste, rozpływające się w ustach, a kapusta miękka.

Ocena: 

Przepis znalazłam w internecie, trochę zmodyfikowałam i wyszło PRZEPYSZNIE. 
Bardzo wszystkim smakowało. Dzieciom dogotowałam kaszę gryczaną i polałam sosem, bo nie przepadają za kiszoną kapustą, a my jedliśmy wersję bez kaszy.

Najedliśmy się do syta w piątkę i jeszcze trochę zostało:)
Wypróbujcie sami ten prosty przepis i rozkoszujcie się dobrym domowym jedzeniem!

Składniki (przepis na 4 osoby):

ok. 1 kg żeberek

5-6 średnich ziemniaków

0,5 kg kapusty kiszonej

2 łyżki musztardy

tymianek

majeranek

2 ząbki czosnku

2 liście laurowe

3 kulki ziela angielskiego

sól i pieprz

Na wieczór przed: umyj żeberka, podziel na porcje. 

Wymieszaj musztardę z majerankiem, tymiankiem i roztartym czosnkiem, natrzyj żeberka i wstaw do lodówki na noc.

Włóż kapustę do naczynia, dodaj liście laurowe, ziele angielskie, sól i pieprz do smaku. 

Polej kapustę kiszoną niewielką ilością wody, dodaj żeberka i ziemniaki pokrojone w grubszą kostkę (ew. talarki) i wszystko wymieszaj.

Ustaw poziom HIGH i gotuj przez 6 godzin.







3 komentarze:

  1. Rewelacja!! Kapusty nie płukałam przez co całe danie miało charakterystyczny kwaśny smak, z każdym kęsem coraz lepsze. Wszystkim bardzo smakowało. Mam wrażenie, że z dodatkiem grzybków byłoby jeszcze lepsze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że smakowało. Dodanie grzybków to bardzo dobry pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ziemniaki będą aldente bądź twarde bo kwas kapusty nie pozwoli im sie ugotować. Ale żeberka z tą kapustą palce lizać :) polecam

    OdpowiedzUsuń