piątek, 24 lutego 2017

Wolnowarowe Chilli Con Carne



Ubiegły weekend upłynął nam pod znakiem wolnowara:) W sobotę najpierw na obiad był schab w sosie własnym - jedna z najczęściej przygotowywanych przeze mnie potraw w wolnowarze ( przepis znajdziecie tutaj). Wieczorem tradycyjnie postanowiliśmy przygotować sobie coś pysznego i padło na chilli con carne, ponieważ uwielbiamy te-mex:)
A na śniadanie w niedzielę była owsianka też wolnowarowa, więc można powiedzieć, że wolnowar chodził u nas praktycznie non-stop:)


Ocena:

Chilli wyszło przepyszne, aromatyczne,,,, idealne polecam:)

Składniki (na 4 osoby):

0,5 kg mielonej wołowiny (ewenwtulanie może być wieprzowina)

1 średnia cebula

4 ząbki czosnku

2 puszki pomidorów krojonych

1 puszka czerwonej fasoli

1 łyżeczka kminu rzymskiego

2 łyżeczki papryki ostrej (albo chilli) - może być mniej lub więcej w zależności jak mocno ostre lubisz

1 łyżeczka tymianku

1 łyżeczka słodkiej papryki

sól, pierprz do smaku

ser żółty, gęsta śmietana, szczypiorek do podania


Przygotowanie:

Mięso podsmaż na niewielkiej ilości tłuszczu, po chwili jak zmieni kolor dodaj rozdrobnioną cebulę i czosnek oraz przyprawy. Smaż kilka minut i przełóż do wolnowara.


Dodaj pomidory i przepłukaną fasolę. Przemieszaj

.

Gotuj na:

HIGH 3-4 godziny

albo

LOW 5-7 godzin


Podawaj posypane serem z gęstą śmietaną, z ryżem, albo tortillami czy chipsami tortilla.

Prawda, że proste?:) Smacznego!




13 komentarzy:

  1. Wygląda cudownie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobilam wszystkie przepisy z bloga i czekam na wiecej a tu cisza :( czemu Pani nic nie publikuje?

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjne jest Spaghetti z selerem naciowym i pieczarkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja proponuję spróbować też dodać nieco żółtego sera na wierzch

      Usuń
  4. To jest przepis na jaki rozmiar/pojemność wolnowaru?

    OdpowiedzUsuń
  5. ja mam wolnowar Crock -Pot 3,5 litra, uwielbiam go za to, że mam wiecej czasu dla siebie. Nie trzeba go pilnować

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanie, czy ktoś próbował ugotować chilli ze świeżej, namoczonej fasoli, a nie z puszki? Ile godzin wtedy potrzeba?
    Lila

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie rozpada się ta fasola z puszki po tylu godzinach?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale mi ślinka poleciała! Mam od niedawna wolnowar Lauben i szukam fajnych przepisów. Zdecydowanie ten wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń