czwartek, 5 stycznia 2017

Wolnowarowa Kremowa Zupa Pomidorowa



W takie dni, jak dzisiaj jedyne o czym marzę, to zaszyć się w domu na kanapie opatulona ciepłym kocykiem, bo sama myśl wyjścia na dwór przyprawia mnie o zimne dreszcze. W właśnie w takie dni, miska rozgrzewającej zupy działa na mnie jak balsam i pomaga jakoś przetrwać zimę. 

Ocena:

Zupa wyszła pyszna, świetnie sprawdzi się jako przystawka w chłodny, zimowy dzień. Co może być lepszego od połączenia pomidorów z aromatyczną bazylią i parmezanem? Bardzo nam smakowała i zdecydowanie polecam:)

Składniki:

2 puszki pomidorów krojonych 

1 (200 ml) śmietanka 30%

3 szklanki bulionu warzywnego

1 średnia cebula

1 ząbek czosnku

2 łyżeczki bazylii (suszonej albo świeżej)

1 łyżka soli

pieprz

1/2 szklanki parmezanu




Przygotowanie:

Pomidory, bulion, śmietankę wlej do wolnowara.

Dodaj drobno pokrojoną cebulę (możesz użyć rozdrabniacza, co zaoszczędzi czasu i łez;)) oraz przeciśnięty przez praskę czosnek).


Dodaj bazylię oraz sól i pieprz. Zamieszaj.


Gotuj na:

LOW 4-5 godz.

albo

HIGH ok 2 godz.

Na około 30-40 minut przed podaniem: 

Zblenduj zawartość wolnowaru. Dodaj 3/4 sera i gotuj jeszcze na High 30-40 minut aż ser się rozpuści.



Podawaj ze świeżą bazylią (jeśli używałaś/eś), posypane serem.





zBLOGowani.pl

3 komentarze:

  1. Witaj. W swoich przepisach często używasz bulionu (warzywnego, wołowego, drobiowego). Czy sama je wcześniej przygotowujesz, czy też korzystasz z jakiś gotowych?
    Pozdrawiam Emilia

    OdpowiedzUsuń
  2. o tym nie pomyślałem fajne!, tez macie wolnowar Crock pot? ja uwielbiam w nim gotowac

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam wolnowar crock pot i robiłam tę zupę już dwa razy - za każdym razem tak samo pyszna!

    OdpowiedzUsuń