piątek, 19 lutego 2016

Lazania z Wolnowaru



Z tą lazanią wszystko szło nie tak, jak trzeba.... Najpierw, wyciągam maszynkę do mielenia, a ona jakaś dziwna taka jakby matowa, pokazuję mojemu M. i mówię, że coś się stało z naszą maszynką... na co on: "aaa tak wyprałem ją w zmywarce, chciałem, żeby się porządnie domyła i tak teraz wygąda." hmmm no cóż maszynka do wywalenia, no to myślę sobie, mam ponad pół kilo szynki, której nie mogę zmielić, z lazanii nici, to zrobię coś a'la gulasz. Wyciągam to mięso z lodówki (zostało zakupione wieczorem poprzedniego dnia), a ono jakieś podejrzane, tak jakby nadpsute.... czy coś jeszcze może pójść nie tak??!!
Całe szczęście miałam jeszcze mięso zamrożone, więc udało mi się zrobić ten gulasz, przepis znajdziecie tutaj.
Na drugi dzień kupiłam mięso mielone i w końcu zrobiłam tę nieszczęsną lazanię;)


Ocena:

Lazania właściwie nie różniła się od wersji zrobionej w piekarniku. Ser się bokami fajnie przyrumienił. Porcja wyszła naprawdę duża, cztery dorosłe osoby spokojnie się najedzą. 
Makaron dałam surowy i wyszedł idealny (duża zaleta, bo w przypadku robionej w piekarniku, zawsze podgotowywałam).
Pycha, polecam:)

Składniki:

1 opakowanie makaronu lasagna 

0,5 kg mięsa mielonego

2 puszki pomidorów (pokrojonych, bez skórki)

1 cebula

3 ząbki czosnku

500 ml mleka (2 szklanki)

3 łyżki masła

3 łyżki mąki

ser mozzarella 1 sztuka albo opakowanie startego

bazylia, oregano, tymianek, gałka muszkatałowa, liść laurowy

sól/pieprz

Przygotowanie:

Mięso:

Mięso, pokrojoną w kostkę cebulę i 2 ząbki czosnku (przeciśnięte przez praskę) podsmaż na patelni do momentu aż mięso zmieni kolor.

Do podsmażonego mięsa dodaj pomidory oraz pół łyżeczki: bazylii, oregano, tymianku. Jeśli sos będzie za kwaśny dodaj trochę cukru oraz sól i pieprz do smaku. Gotuj ok. 10 minut.

Sos beszamelowy:

Mleko przelej do garnuszka dodaj liść laurowy i cały obrany ząbek czosnku, zagotuj. Jak zacznie się gotować zdejmij z ognia i wyjmij czosnek i listek.

W małym garnuszku roztop masło, dodaj mąkę i chwilę podsmaż. Dodaj gorące mleko, zagotuj ciągle mieszając, na koniec dodaj gałkę muszkatołową, sól i pieprz.

Lazania:

Przygotowane nadzienie układaj warstwami: najpierw sos pomidorowy z mięsem, makaron, sos beszamelowy, makaron itd. Zakończ sosem beszamelowym i posyp serem mozzarella.


Zapiekaj na:
High ok. 1,5 -2 godzin
albo
Low ok. 4 godzin


Uwagi:

Chcesz szybszą wersję?

  • Użyj gotowego sosu do spaghetti zamiast pomidorów w puszce
  • Zamiast sosu beszamelowego dodaj ser ricotta 
  • Mięso z sosem przygotuj dzień wcześniej. 








1 komentarz:

  1. Pytanko co do makaronu. Makaron do lasagni jest kwadratowy a wolnowar który mam jest.. jajowaty. Ten makaron to go po prostu połamać i ułożyć tak by pasowało? Czy jakoś inaczej go zrobić. W sumie jak się go połamie to nie będzie potem później problemu z krojeniem porcji? Muszę ten przepis spróbować :))

    OdpowiedzUsuń